aktualności

Klaster Nowoczesnych Systemów Transportowych chciałby zachęcić wszystkich zainteresowanych do współpracy.

O PROJEKCIE

Projekt pn. „Utworzenie Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych” to przedsięwzięcie, które uzyskało dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 w ramach Priorytetu I Badania i rozwój technologiczny (B+R), innowacyjność, Działanie 1.3 Transfer technologii i innowacji.

Celem bezpośrednim projektu „Utworzenie Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych” jest zbudowanie skutecznej i produktywnej inicjatywy klastrowej na rzecz stworzenia dogodnych warunków do rozwoju i kooperacji przedsiębiorstw działających w branżach związanych z sektorem transportu.

JAK ZOSTAĆ CZŁONKIEM KLASTRA?

Aby zostać członkiem Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych należy wypełnić formularz i przesłać go na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Skontaktuje się z Państwem pracownik biura projektu.

DLACZEGO WARTO ?

Podmiot będący członkiem Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych zyskuje nowe możliwości rozwoju i nawiązywania relacji opartych o transfer innowacji, wiedzy i know how, co bezpośrednio przyczynia się do wzrostu jego pozycji konkurencyjnej na rynku transportowym. Warto zatem współpracować z innymi członkami klastra i zyskać dostęp do doświadczeń i dobrych praktyk reprezentowanych przez partnerów. Instytucje, dzięki kooperacji w ramach klastra, poszerzają przestrzeń do rozwijania potencjału technologicznego i zasobów materialnych oraz niematerialnych.

Zapraszamy wszystkich do współpracy.

Zespół Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych

nostra logo

Klaster NOSTRA ma przyjemność poinformować, że brał udział jako wystawca w konferencji BATTERY EXPERT FORUM POLAND 2017, było to 11 forum, które odbyło się w Polsce w dniach 19-21 września 2017r.

Konferencja odbyła się z wielkim sukcesem, podczas imprezy zaprezentowano najnowsze technologie litowo-jonowe działające w systemach bateryjnych oraz magazynach energii. Dzięki BMZ Poland wzięli udział znani prelegenci branży technologicznej z Polski i z zagranicy, którzy omawiali z szczegółami rozwiązania technologiczne urządzeń z bateriami lub akumulatorami.

Największą atrakcją podczas tegorocznej edycji forum była przejażdżka najnowocześniejszymi samochodami elektrycznymi oraz goście mogli podziwiać pierwszy polski samochód elektryczny Rimac Concept One. To nie wszystko były zaprezentowanie również najnowocześniejsze modele autobusów elektrycznych!

BMZ Poland jest członkiem naszego Klastra, cieszymy się ze mogliśmy uczestniczyć w Konferencji BATERRY EXPERT FORUM POLAND 2017.

Poniżej przedstawiam kilka zdjęć z konferencji:

21363074 1525657634160909 279456723 n

22054320 1525657754160897 1529602195 n

22054400 1525657790827560 966882821 n

22091533 1525657977494208 843606117 n

22093435 1525657704160902 1909210308 n

22119240 1525657714160901 1311345805 n

22119319 1525657617494244 1279984764 n

Planowana jest budowa Centralnego Portu Gdańsk pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem. Całkowity koszt budowy wynosi od 6 do 9 mld zł. W strategii Rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027 jest uwzględniona koncepcja budowy Portu Centralnego Gdańsk. Jest to bardzo dobry ruch, ponieważ realizacja projektu zwiększy zdolności przeładunkowe do 140 mln ton w 2030 roku. Jest to ogromna inwestycja, która będzie jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej. Dużym plusem jest to że dzięki budowie Portu Centralnego wzmocni się potencjał Gdańska. Centralny Port będzie zdolny do konkurowania z pozostałymi dużymi portami Europy Zachodniej, Wschodniej.

Co inwestycja przewiduje?:

  • budowa kolejnych głębokowodnych terminali: drobnicowego oraz pasażerskiego.
  • budowa terminali wyposażonych w zaplecze magazynowo – składowe przyłączone do infrastruktury lądowej tj. dróg i torów kolejowych.
  • bazę przeładunku kontenerów
  • modernizację toru wodnego w Porcie Wewnętrznym
  • sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym
  • dostępność portu dla jednostek o długości 250 m.

Ponadto port ma stać się bazą infrastrukturalną, pozwalającą na dynamiczny rozwój dystrybucji portu dla Europy Środkowo-Wschodniej. Natomiast obecne jest to koncepcja a prace nad fazą dokumentacyjną Portu Centralnego rozpoczną się dopiero w 2019 roku a budowa portu rozpocznie się najwcześniej w 2020 roku.

Więcej nowych informacji na temat budowy portu Centralnego Gdańsk napiszemy w kolejnym artykule.

Wizualizacja Portu Centralnego Gdańsk:

3

4

5

Źródło obrazów: www.portgdansk.pl

W imieniu Członka Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych - firmy BMZ Poland Sp. z o.o. mamy przyjemność zaprosić na Konferencję BATTERY EXPERTS FORUM POLAND 2017.

Konferencja odbędzie się w terminie: 19-21 września 2017r. 

Szczegółowe informacje na temat wydarzenia znajdziecie Państwo tutaj: Ulotka_intro ulotka.
Ponadto zapraszamy serdecznie na stronę www konferencji http://www.battery-experts-forum.com/gliwice_home

Zarząd Stowarzyszenia NOSTRA/Lider Klastra

W imieniu Członka Klastra firmy BMZ Poland Sp. z o.o. serdecznie zapraszamy na konferencję BATTERY EXPERTS FORUM POLAND 2017. Szczegółowe informacje na temat wydarzenia znajdziecie Państwo tutaj: Ulotka_intro ulotka. Ponadto zapraszamy serdecznie na stronę www konferencji http://www.battery-experts-forum.com/gliwice_home

Zarząd Stowarzyszenia NOSTRA/Lider Klastra

Kontakt

Adres biura projektu:

ul. Hagera 41
41-800 Zabrze

Dane kontaktowe:

Tel. + 48 668 089 474
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Drukuj

Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby

logo rpo

Projekt „Utworzenie Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju 
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013