aktualności

W imieniu Członka Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych - firmy BMZ Poland Sp. z o.o. mamy przyjemność zaprosić na Konferencję BATTERY EXPERTS FORUM POLAND 2017.

Konferencja odbędzie się w terminie: 19-21 września 2017r. 

Szczegółowe informacje na temat wydarzenia znajdziecie Państwo tutaj: Ulotka_intro ulotka.
Ponadto zapraszamy serdecznie na stronę www konferencji http://www.battery-experts-forum.com/gliwice_home

Zarząd Stowarzyszenia NOSTRA/Lider Klastra

Planowana jest budowa Centralnego Portu Gdańsk pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem. Całkowity koszt budowy wynosi od 6 do 9 mld zł. W strategii Rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027 jest uwzględniona koncepcja budowy Portu Centralnego Gdańsk. Jest to bardzo dobry ruch, ponieważ realizacja projektu zwiększy zdolności przeładunkowe do 140 mln ton w 2030 roku. Jest to ogromna inwestycja, która będzie jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej. Dużym plusem jest to że dzięki budowie Portu Centralnego wzmocni się potencjał Gdańska. Centralny Port będzie zdolny do konkurowania z pozostałymi dużymi portami Europy Zachodniej, Wschodniej.

Co inwestycja przewiduje?:

  • budowa kolejnych głębokowodnych terminali: drobnicowego oraz pasażerskiego.
  • budowa terminali wyposażonych w zaplecze magazynowo – składowe przyłączone do infrastruktury lądowej tj. dróg i torów kolejowych.
  • bazę przeładunku kontenerów
  • modernizację toru wodnego w Porcie Wewnętrznym
  • sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym
  • dostępność portu dla jednostek o długości 250 m.

Ponadto port ma stać się bazą infrastrukturalną, pozwalającą na dynamiczny rozwój dystrybucji portu dla Europy Środkowo-Wschodniej. Natomiast obecne jest to koncepcja a prace nad fazą dokumentacyjną Portu Centralnego rozpoczną się dopiero w 2019 roku a budowa portu rozpocznie się najwcześniej w 2020 roku.

Więcej nowych informacji na temat budowy portu Centralnego Gdańsk napiszemy w kolejnym artykule.

Wizualizacja Portu Centralnego Gdańsk:

3

4

5

Źródło obrazów: www.portgdansk.pl

Obecne na rynku transportowym istnieje mnóstwo rodzajów oprogramowania pozwalających na pełną obsługę działalności transportowo-spedycyjnej oraz logistycznej. Najbardziej popularne są oprogramowania zawansowanie i zawierające kompleksowość połączone z intuicyjności obsługi systemu. Jak wiadomo, transport to nie tylko przewóz mienia ale i zaawansowanie planowanie z zarządzaniem, które ułatwi to nowoczesne rozwiązanie w postaci zaawansowanego oprogramowania. Oprogramowanie pozwoli w firmie liczyć na zyski, dzięki dużej optymalizacji procesów transportowych w firmie.

Warto inwestować w zaplecze IT, nawet w małych firmach transportowych. Jak wiadomo przedsiębiorstwa mają świadomość generowanych kosztów, nadużyć oraz problemów wynikających ze złego planowania transportu. Inwestycja w oprogramowanie IT niesie same korzyści dla firmy, które umożliwią na łatwiejszą organizację oraz kontrolę nad eksploatacją floty pojazdów. Ponadto niektóre oprogramowania pozwalają na obsługę wszystkich obszarów działalności firmy, redukcję kosztów operacyjnych i administracyjnych, poprawę płynności finansowej, zwiększenie wydajności pracy oraz poprawę komunikacji wewnętrznej.

Dużym plusem z zastosowania oprogramowania dla transportu jest:

1. Kompleksowa obsługa wszystkich procesów w jednym systemie

2. Automatyzacja i usprawnienie procesów

3. Optymalizacja wykorzystania zasobów

4. Rozliczanie i nadzór nad kosztami

Oprogramowanie ma szeroki wachlarz możliwości np. pozwala na:

  • łatwe gromadzenie danych w jednym systemie,
  • rozliczanie pojazdów i kierowców,
  • przyspieszenie procesów fakturowania oraz ich łatwa kontrola,
  • redukcję kosztów operacyjnych dla firmy,
  • planowanie tras,
  • kontrolę ładunków,
  • poprawę jakości obsługi klientów,
  • wprowadzanie harmonogramu zleceń,
  • ekspedycję,
  • wyeliminowanie błędów oraz usprawnienie efektywności prac,
  • kontrolę zużywanego paliwa,
  • łatwiejsze rozliczenia z kierowcami,
  • analizę i raportowanie przejazdów,
  • przyspieszenie procesów fakturowania oraz ich łatwa kontrola,
  • utrzymanie wysokich standardów współpracy z przewoźnikami oraz innymi kontrahentami,
  • monitoring GPS pojazdów,

Jak wiadomo doskonałe oprogramowanie jest sporym wydatkiem, jednak warto w to zainwestować, biorąc pod uwagę gdyż oprogramowanie dla transportu, jest dużym ułatwieniem w optymalizacji procesów w firmie. Poprawna optymalizacja procesów w firmie przyczyni się do dynamicznego rozwoju firmy.

W imieniu Członka Klastra firmy BMZ Poland Sp. z o.o. serdecznie zapraszamy na konferencję BATTERY EXPERTS FORUM POLAND 2017. Szczegółowe informacje na temat wydarzenia znajdziecie Państwo tutaj: Ulotka_intro ulotka. Ponadto zapraszamy serdecznie na stronę www konferencji http://www.battery-experts-forum.com/gliwice_home

Zarząd Stowarzyszenia NOSTRA/Lider Klastra

W najbliższych latach nastąpi dynamiczny rozwój pojazdów zasilanych CNG i LNG, czyli alternatywnymi paliwami. Technologia jest sprawdzona i stosowania od wielu lat. Paliwa alternatywne będą mieć duży wpływ w rozwoju sektora transportowego na całym świecie, ponieważ jest najlepszym środkiem do poprawy skali emisyjności gazów cieplarnianych w transporcie.

Obecne w Polsce popularnym paliwem alternatywnym jest LPG, w 2016 roku zarejestrowanych było 4,5 mln pojazdów napędzanych tym paliwem. Pozostałe paliwa nie są tak popularne, wynika to z niedostatecznej infrastruktury do tankowania lub ładowania oraz wysokich kosztów zakupu. CNG i LNG w Polsce popularne jest w autobusach, użytkowanych w dużych miastach np. Tychach, Rzeszowie, Częstochowie i Radomiu. Lokalne przedsiębiorstwa coraz częściej są w dużym stopniu zainteresowani wykorzystaniem paliw alternatywnych CNG oraz LNG w transporcie miejskim, natomiast samorządy sygnalizują, że zakup i eksploatacja pojazdów CNG staje się niewystarczająco opłacalna ze względu na wprowadzanie akcyzy na to paliwo. Dlatego wysokość zwrotu z inwestycji w pojazdy zasilane gazem ziemnym w zależności od kraju i prowadzonej polityki podatkowej oraz rodzaju stosowanych zachęt ze strony państwa.

Jak widać na poniższej tabeli w Polsce brakuje instrumentów wsparcia paliw alternatywnych, stąd małe zainteresowanie pojazdami zasilanymi gazem ziemnym.

art CNG

Pojazdy zasilanie gazem CNG i LNG są najbardziej dynamicznym rozwijającym się rynkiem zbytu pojazdów w regionie Azji i Pacyfiku. Na pierwszych trzech miejscach oscylują Chiny, Iran oraz Pakistan w których jest eksploatowanych ok. 13 mln sztuk – jest to ponad 56 procent wszystkich użytkowanych samochodów na świecie. W porównaniu do Unii Europejskiej zarejestrowanych jest ponad 2 mln samochodów napędzanych gazem ziemnym – w Polsce jest zarejestrowanych około 3,6 tysiąca pojazdów napędzanych tym paliwem. Co ciekawie stanowi to niecałe 9 procent wszystkich pojazdów na świecie, jest to bardzo mały procent. Liderem liczby tankowania są Włochy i Niemcy w których, połowa z około 4,5 tys. stacji znajduje się właśnie w tych krajach.

Dlaczego warto inwestować w samochody zasilane gazem PNG i LNG?

Poniższa tabela przedstawia, iż samochody zasilanie paliwem alternatywnym produkują mniej szkodliwych emisji:

ART CNG1

Dużym plusem paliw CNG i LNG jest:

  • niska emisja zanieczyszczeń zwłaszcza pyłów (PM)
  • niskie koszty użytkowania samochodu na CNG w porównaniu na paliwa konwencjonalne
  • Niska cena paliwa w stosunku do benzyny i oleju napędowego
  • Czas tankowania jest porównywalny do tradycyjnego pojazdu
  • Jest możliwość dostarczania gazu do stali paliw siecią gazociągową, która jest dobrze rozwinięta w Polsce
  • Możliwość budowy stacji tankowania różnej wielkości
  • Dużo większe bezpieczeństwo użytkowania
  • Dłuższa żywotność silników i mniejsze zużycie oleju silnikowego

Według prognoz szacuje się, że do 2020 r. na unijnych drogach będzie użytkowanych ponad 10 mln pojazdów napędzanych gazem ziemnym – obecne to ok. 2 mln szt.

W najbliższych latach można założyć, że ze wszystkich paliw alternatywnych, rozwój CNG i LNG powinien postępować najszybciej ze względu na stosunkowo rozpowszechnioną i wciąż udoskonalaną technologię. Najbardziej czynnikiem sprzyjającym rozwojowi CNG i LNG jest czynnik ekonomiczny.

 

Kontakt

Adres biura projektu:

ul. Hagera 41
41-800 Zabrze

Dane kontaktowe:

Tel. + 48 668 089 474
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Drukuj

Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby

logo rpo

Projekt „Utworzenie Klastra Nowoczesnych Systemów Transportowych” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju 
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013